Αλυσίδες χιονιού σε ηλεκτρικό - Τις βάζω μπροστά ή πίσω;

Εδώ θα βρείτε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3535
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Αλυσίδες χιονιού σε ηλεκτρικό - Τις βάζω μπροστά ή πίσω;

Δημοσίευση από Johnny »

Αλυσίδες χιονιού σε ηλεκτρικό - Τις βάζω μπροστά ή πίσω;


Εικόνα


Η κακοκαιρία φέρνει μαζί της χιόνια αλλά και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, οι οποίες οδηγούν στη δημιουργία πάγου στον δρόμο, ειδικά τις νυχτερινές και τις πρώτες πρωινές ώρες.

Αυτός είναι ο λόγος που η Αστυνομία και η Τροχαία έχουν εκδώσει σχετική ανακοίνωση. Αυτή η ανακοίνωση υποχρεώνει τα αυτοκίνητα που κινούνται στις εν λόγω περιοχές να είναι εφοδιασμένα με αλυσίδες χιονιού, χιονοκουβέρτες ή ελαστικά για κίνηση σε χιόνι.

Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βάλουν αλυσίδες χιονιού;

Μπορεί οι αλυσίδες να αποτελούν μία εξαιρετικά καλή λύση για κίνηση σε χιόνι και πάγο, όμως για να έχει νόημα η χρήση τους θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί στους σωστούς τροχούς. Πολλές φορές έχουμε δει οδηγούς να έχουν προσθιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά να βάζουν τις αλυσίδες πίσω ή και το αντίθετο.

Ας δούμε, λοιπόν, τι γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μπορούν να βάλουν αλυσίδες χιονιού; Υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες; Σε ποιους τροχούς πρέπει να τοποθετήσουμε τις αλυσίδες και τι γίνεται αν είναι τετρακίνητα;

Σε ποιους τροχούς μπαίνουν οι αλυσίδες χιονιού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;


Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από τα απλά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλυσίδες όπως όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Όσον αφορά την επιλογή τροχών, δηλαδή αν θα μπουν μπροστά ή πίσω οι αλυσίδες, απάντηση είναι επίσης πολύ απλή. Στα δικίνητα οι αλυσίδες μπαίνουν πάντα στους κινητήριους τροχούς, ενώ στα τετρακίνητα τοποθετούνται εκεί που λέει το εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή (το owner’s manual).

Παραδείγματα – Τα 10 πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Ας δούμε τα πρώτα 10 σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Τα δύο πρώτα είναι τα Tesla Model Y και Tesla Model 3.
Στις πισωκίνητες εκδόσεις τους εξυπακούεται ότι οι αλυσίδες χιονιού θα τοποθετηθούν πίσω.
Για τις τετρακίνητες κοιτάμε το manual, το οποίο ορίζει ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να μπαίνουν αλυσίδες μπροστά. Οπότε, για Model Y και Model 3, οι αλυσίδες μπαίνουν πάντα πίσω.

Στο Peugeot e-208 τα πράγματα είναι απλά. Το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο, οπότε οι αλυσίδες πάνε μπροστά.

Όσον αφορά τη Mercedes EQA, στις δικίνητες εκδόσεις βάζουμε τις αλυσίδες μπροστά, εκεί που είναι η κίνηση.
Για τις τετρακίνητες το manual αναφέρει ρητά ότι δεν πρέπει να μπουν ποτέ αλυσίδες πίσω, οπότε και σε αυτές τις Mercedes EQA οι αλυσίδες θα πάνε μπροστά.

Στο Opel Corsa-e οι αλυσίδες θα πάνε πάντα μπροστά, αφού πρόκειται για προσθιοκίνητο μοντέλο.

Στο Volkswagen ID.3 που ακολουθεί στην κατάταξη των πωλήσεων, οι αλυσίδες πάνε πάντα πίσω, καθώς το αυτοκίνητο είναι πισωκίνητο σε όλες τις εκδόσεις του.

Συνεχίζοντας με το Citroen e-C4 το έργο μας είναι εύκολο. Όλες οι εκδόσεις έχουν την κίνηση μπροστά, οπότε εκεί θα βάλουμε τις αλυσίδες.

Στις πισωκίνητες εκδόσεις του Volvo XC40 Recharge Pure Electric είναι αυτονόητο ότι οι αλυσίδες θα μπουν πίσω. Για τις τετρακίνητες εκδόσεις κοιτάμε πάλι το manual και βλέπουμε ότι η Volvo ορίζει ότι και σε αυτές τις περιπτώσεις, οι αλυσίδες πρέπει να μπουν μόνο στους πίσω τροχούς.

Τα τελευταία δύο μοντέλα της πρώτης δεκάδας στην Ελλάδα είναι τα FIAT 500e και Opel Mokka-e. Αμφότερα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητα, οπότε χωρίς πολλή σκέψη είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι οι αλυσίδες πρέπει να μπουν μπροστά.

Συμπέρασμα - Πού βάζω τις αλυσίδες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, η απάντηση για την τοποθέτηση των αλυσίδων στους μπροστά ή πίσω τροχούς είναι εύκολη μόνο αν το αυτοκίνητο είναι δικίνητο. Αν είναι τετρακίνητο πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτούμε το manual, καθώς δεν υπάρχει μία απάντηση που να αφορά όλα τα μοντέλα.

Να βάλω αλυσίδες σε όλους τους τροχούς;

Σε πολλούς οδηγούς υπάρχει η αντίληψη ότι η καλύτερη λύση για τις πραγματικά δύσκολες καταστάσεις είναι να βάζουν αλυσίδες σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο, όπως είδαμε από τα εγχειρίδια κατόχων που εξετάσαμε, αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να κάνουμε αν δεν διαβάσουμε το manual. Σε αυτά οι κατασκευαστές (συνήθως) δεν αναφέρουν τους τροχούς που είναι οι προτιμότεροι για να μπουν οι αλυσίδες, αλλά απαγορεύουν ξεκάθαρα την τοποθέτηση στους μη ενδεδειγμένους. Αν βάλουμε αλυσίδες σε τροχούς που απαγορεύεται, μάλλον θα γίνει η ζημιά η οποία δεν πρόκειται να καλυφθεί από την εγγύηση, σε καμία περίπτωση.

Η ανάγνωση του manual πριν την τοποθέτηση αλυσίδων δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως καυσίμου. Τα σύγχρονα μοντέλα είναι πιο πολύπλοκα συγκριτικά με παλαιότερα, οπότε το εγχειρίδιο είναι ο καλύτερος φίλος τους κατόχου σε τέτοιες περιπτώσεις.
Πηγή:gocar.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...”