
WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) 2024
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3755
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) 2024
WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) 2024


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Άλμπερτ Αϊνστάιν

- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3755
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Re: WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) 2024
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής WEC 2024
Με οκτώ αγώνες διάρκειας από 6 έως 24 ωρών σε όλο τον κόσμο

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC) είναι ένα κορυφαίο διεθνές πρωτάθλημα αγωνιστικών αυτοκινήτων το οποίο προσφέρει στους κατασκευαστές μια πραγματική συνάφεια με τις εξελίξεις στη σχεδίαση αυτοκινήτων δρόμου και την τεχνολογία, την απόδοση και την ασφάλεια. Το φετινό πρωτάθλημα αποτελείται από οκτώ γύρους που λαμβάνουν μέρος στην Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή, ενώ υπάρχουν αγώνες διαφορετικών αποστάσεων, από τον συντομότερο των 6 ωρών έως τον μεγαλύτερο των 24 ωρών.
Ανάμεσά τους ο τέταρτος γύρος του WEC και κορυφαίος αγώνας του πρωταθλήματος, το θρυλικό 24 Hours of Le Mans, παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα στον κόσμο. Τώρα, στη 12η σεζόν του, το WEC του 2024 δίνει στους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους συνεργάτες του θεσμού διηπειρωτική προβολή σε όλο τον κόσμο.
Με πολλά αυτοκίνητα να αγωνίζονται ταυτόχρονα σε τρεις κατηγορίες (Hypercar, LMP2 και LMGT3) σε συνδυασμό με τους καλύτερους οδηγούς αγώνων στον κόσμο, το WEC υπόσχεται δράση και ψυχαγωγία για τους θαυμαστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο.
Η νέα κατηγορία GT για το 2024 θα βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνική πλατφόρμα GT3 της FIA και θα επικεντρώνεται σε οδηγούς και ιδιωτικές ομάδες. Το LMGT3 θα αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς LMGTE που βρίσκονται στο δίκτυο WEC από την εναρκτήρια σεζόν της σειράς το 2012.
Η κατηγορία Hypercar
Η κατηγορία Hypercar, ένα κοινό project της FIA και της ACO (Automobile Club de l’Ouest), που το 2018 αναπτύχθηκε ως η νέα κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA και έκανε το ντεμπούτο της το 2021, αλλά αυτό που είναι σήμερα, το οφείλει στην αρτιότητα των κανονισμών και ήταν αυτοί οι κανόνες που αποτέλεσαν το εφαλτήριο της εξέλιξης προσελκύοντας μια σειρά από κατασκευαστές.
Το 2024, το FIA WEC θα περιλαμβάνει 19 εντυπωσιακές συμμετοχές Hypercars από 9 διαφορετικούς κατασκευαστές (Peugeot, Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Porsche και Toyota) αναδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της κορυφαίας σειράς αγώνων αντοχής στον κόσμο.
Όμως, τι κάνει την κατηγορία των Hypercar τόσο επιτυχημένη; Το σύνολο κανόνων, που περιλαμβάνει αυτοκίνητα κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς LMH και LMDh, αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στη φιλοσοφία σε σύγκριση με την κατηγορία LMP1 που αντικατέστησε. Επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία τόσο από πλευράς τεχνικών προσεγγίσεων όσο και αισθητικής των αυτοκινήτων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την αθλητική ισότητα και αποτρέποντας την κλιμάκωση του κόστους.
Οι τεχνικοί κανονισμοί επικεντρώνονται στον έλεγχο του αποτελέσματος της απόδοσης αντί να θέτουν σχεδιαστικούς ή γεωμετρικούς περιορισμούς, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να επιλέγουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις καθώς τυχόν σημαντικές δαπάνες δεν μεταφράζονται σε κέρδη απόδοσης.
Αυτή η αυτονομία επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο να αναπαράγουν την ταυτότητα της μάρκας, διατηρώντας το πνεύμα της και παραμένοντας σχετικές με τη φιλοσοφία τους για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά και να εκφράσουν τις πραγματικές δυνατότητες όσον αφορά τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Ευέλικτοι αεροδυναμικοί περιορισμοί που έχουν δημιουργηθεί για τα αυτοκίνητα, τους δίνουν τη δυνατότητα να ενσωματώνουν στιλιστικά στοιχεία στη σχεδίαση.
Hypercar: Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ελάχιστο βάρος: 1030 κιλά
Μέγιστη ισχύς: 680 ίπποι (500 kW)
Κατασκευαστής ενός ελαστικού: Michelin
Χρόνος γύρου Le Mans: Εκτιμώμενος μέσος όρος αγώνα στα 3’:30’’.00
Καύσιμα
Το 2022, το WEC υιοθέτησε ένα νέο καύσιμο (Excellium Racing 100) το οποίο διανύει τώρα το δεύτερο έτος χρησιμοποίησής του. Αυτό το 100% ανανεώσιμο καύσιμο που παράγεται από την Total Energies παράγεται με βάση βιοαιθανόλης από υπολείμματα κρασιού από τη γαλλική γεωργική βιομηχανία και από ETBE (τετραβουτυλο αιθυλεθέρας) που παράγεται στο διυλιστήριο Feyzin της Total Energies κοντά στη Λυών (Γαλλία) από πρώτη ύλη που προέρχεται επίσης από την κυκλική οικονομία. Αυτό επιτρέπει την εξοικονόμηση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τουλάχιστον 65% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.

Balance of Performance
Ένα σύστημα ισοδυναμίας με την ονομασία «Balance of Performance» (BoP) ισχύει για αυτοκίνητα που περιλαμβάνονται στην κατηγορία Hypercar. Ο στόχος του BoP είναι να επιτρέψει σε αυτοκίνητα διαφορετικού μηχανολογικού σχεδιασμού να ανταγωνιστούν στην ίδια κατηγορία.
Έτσι, προκειμένου να διασφαλιστεί η αγωνιστική ισότητα, η FIA και η ACO βασίζονται στη φόρμουλα Balance of Performance που αναπτύχθηκε από κοινού από τα δύο μέρη. Το Hypercar BoP έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της νέας κατηγορίας, με γνώμονα τη γνώση και την εμπειρία που αποκτήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις είναι η χρήση μετρητών ροπής, που επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο των παραμέτρων του συστήματος μετάδοσης κίνησης στην πίστα. Αυτοί οι αισθητήρες, ανθεκτικοί στο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και τη θερμότητα, τοποθετούνται στους άξονες μετάδοσης κίνησης των αυτοκινήτων για τη μέτρηση και τον περιορισμό της ισχύος που εκχωρείται από το BoP. Αυτή η τεχνολογία που αναπτύχθηκε πρόσφατα είναι αποτελεσματική στον περιορισμό του κόστους ανάπτυξης.
Ελαστικά Hypercar
Αριθμός ελαστικών για ξηρό καιρό:
Ελεύθερα δοκιμαστικά 12, Hyperpole 4, 6ωρος αγώνας 18, 8ωρος αγώνας 26, 10ωρος αγώνας 32
Ελαστικά για υγρό καιρό:
Ο αριθμός των ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα δεν είναι περιορισμένος.
Kατάταξη
Το αυτοκίνητο που κατατάσσεται πρώτο είναι αυτό που κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση μέχρι την επίδειξη της καρό σημαίας (δεν λαμβάνεται υπόψη η θέση των αυτοκινήτων στην σειρά εκκίνησης).
Για να καταταχθεί, ένα αυτοκίνητο πρέπει:
Να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού στην πίστα όταν εμφανίζεται η καρό σημαία, εκτός από περίπτωση ανωτέρας βίας κατά την κρίση των αγωνοδικών.
Να έχει διανύσει τουλάχιστον το 70% της απόστασης που διένυσε το αυτοκίνητο που κατατάχθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης.
Ο επίσημος αριθμός των γύρων θα στρογγυλοποιηθεί προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.
Προκριματικά και Pole Position
Για το 2024, προβλέπεται μια βελτιωμένη μορφή προκριματικών για τις κατηγορίες Hypercar και LMGT3 και κάθε μια από αυτές θα έχει στη διάθεσή της δύο περιόδους. Και οι δύο κατηγορίες θα έχουν προκριματικά 12 λεπτών ακολουθούμενο από Hyperpole διάρκειας 10 λεπτών για τους 10 κορυφαίους προκριματικούς που θα καθορίσουν τους νικητές της Pole Position.
Σύστημα βαθμολογίας
Διαφορετικοί βαθμοί απονέμονται ανάλογα με την διάρκεια ενός αγώνα, οι οποίοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (6ωροι αγώνες/8άωροι & 10άωροι αγώνες/24 Hours of Le Mans)
1η θέση: 25/38/50,
2η: 18/27/36,
3η: 15/23/30,
4η: 12/18/24,
5η: 10/15/20,
6η: 8/12/16,
7η: 6/9/12,
8η: 4/6/8,
9η: 2/3/4,
10η: 1/2/2
Ένας επιπλέον βαθμός θα απονέμεται, σε κάθε αγώνα, στην ομάδα που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά (Pole Position) σε κάθε κατηγορία, καθώς και σε όλους τους οδηγούς που αποτελούν το πλήρωμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.
Πηγή:Νίκος Τσάδαρης-newsbeast.gr
Με οκτώ αγώνες διάρκειας από 6 έως 24 ωρών σε όλο τον κόσμο

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC) είναι ένα κορυφαίο διεθνές πρωτάθλημα αγωνιστικών αυτοκινήτων το οποίο προσφέρει στους κατασκευαστές μια πραγματική συνάφεια με τις εξελίξεις στη σχεδίαση αυτοκινήτων δρόμου και την τεχνολογία, την απόδοση και την ασφάλεια. Το φετινό πρωτάθλημα αποτελείται από οκτώ γύρους που λαμβάνουν μέρος στην Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή, ενώ υπάρχουν αγώνες διαφορετικών αποστάσεων, από τον συντομότερο των 6 ωρών έως τον μεγαλύτερο των 24 ωρών.
Ανάμεσά τους ο τέταρτος γύρος του WEC και κορυφαίος αγώνας του πρωταθλήματος, το θρυλικό 24 Hours of Le Mans, παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα στον κόσμο. Τώρα, στη 12η σεζόν του, το WEC του 2024 δίνει στους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους συνεργάτες του θεσμού διηπειρωτική προβολή σε όλο τον κόσμο.
Με πολλά αυτοκίνητα να αγωνίζονται ταυτόχρονα σε τρεις κατηγορίες (Hypercar, LMP2 και LMGT3) σε συνδυασμό με τους καλύτερους οδηγούς αγώνων στον κόσμο, το WEC υπόσχεται δράση και ψυχαγωγία για τους θαυμαστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο.
Η νέα κατηγορία GT για το 2024 θα βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνική πλατφόρμα GT3 της FIA και θα επικεντρώνεται σε οδηγούς και ιδιωτικές ομάδες. Το LMGT3 θα αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς LMGTE που βρίσκονται στο δίκτυο WEC από την εναρκτήρια σεζόν της σειράς το 2012.
Η κατηγορία Hypercar
Η κατηγορία Hypercar, ένα κοινό project της FIA και της ACO (Automobile Club de l’Ouest), που το 2018 αναπτύχθηκε ως η νέα κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA και έκανε το ντεμπούτο της το 2021, αλλά αυτό που είναι σήμερα, το οφείλει στην αρτιότητα των κανονισμών και ήταν αυτοί οι κανόνες που αποτέλεσαν το εφαλτήριο της εξέλιξης προσελκύοντας μια σειρά από κατασκευαστές.
Το 2024, το FIA WEC θα περιλαμβάνει 19 εντυπωσιακές συμμετοχές Hypercars από 9 διαφορετικούς κατασκευαστές (Peugeot, Alpine, BMW, Cadillac, Ferrari, Isotta Fraschini, Lamborghini, Porsche και Toyota) αναδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της κορυφαίας σειράς αγώνων αντοχής στον κόσμο.
Όμως, τι κάνει την κατηγορία των Hypercar τόσο επιτυχημένη; Το σύνολο κανόνων, που περιλαμβάνει αυτοκίνητα κατασκευασμένα σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς LMH και LMDh, αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στη φιλοσοφία σε σύγκριση με την κατηγορία LMP1 που αντικατέστησε. Επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία τόσο από πλευράς τεχνικών προσεγγίσεων όσο και αισθητικής των αυτοκινήτων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την αθλητική ισότητα και αποτρέποντας την κλιμάκωση του κόστους.
Οι τεχνικοί κανονισμοί επικεντρώνονται στον έλεγχο του αποτελέσματος της απόδοσης αντί να θέτουν σχεδιαστικούς ή γεωμετρικούς περιορισμούς, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να επιλέγουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις καθώς τυχόν σημαντικές δαπάνες δεν μεταφράζονται σε κέρδη απόδοσης.
Αυτή η αυτονομία επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο να αναπαράγουν την ταυτότητα της μάρκας, διατηρώντας το πνεύμα της και παραμένοντας σχετικές με τη φιλοσοφία τους για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά και να εκφράσουν τις πραγματικές δυνατότητες όσον αφορά τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Ευέλικτοι αεροδυναμικοί περιορισμοί που έχουν δημιουργηθεί για τα αυτοκίνητα, τους δίνουν τη δυνατότητα να ενσωματώνουν στιλιστικά στοιχεία στη σχεδίαση.
Hypercar: Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ελάχιστο βάρος: 1030 κιλά
Μέγιστη ισχύς: 680 ίπποι (500 kW)
Κατασκευαστής ενός ελαστικού: Michelin
Χρόνος γύρου Le Mans: Εκτιμώμενος μέσος όρος αγώνα στα 3’:30’’.00
Καύσιμα
Το 2022, το WEC υιοθέτησε ένα νέο καύσιμο (Excellium Racing 100) το οποίο διανύει τώρα το δεύτερο έτος χρησιμοποίησής του. Αυτό το 100% ανανεώσιμο καύσιμο που παράγεται από την Total Energies παράγεται με βάση βιοαιθανόλης από υπολείμματα κρασιού από τη γαλλική γεωργική βιομηχανία και από ETBE (τετραβουτυλο αιθυλεθέρας) που παράγεται στο διυλιστήριο Feyzin της Total Energies κοντά στη Λυών (Γαλλία) από πρώτη ύλη που προέρχεται επίσης από την κυκλική οικονομία. Αυτό επιτρέπει την εξοικονόμηση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τουλάχιστον 65% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.

Balance of Performance
Ένα σύστημα ισοδυναμίας με την ονομασία «Balance of Performance» (BoP) ισχύει για αυτοκίνητα που περιλαμβάνονται στην κατηγορία Hypercar. Ο στόχος του BoP είναι να επιτρέψει σε αυτοκίνητα διαφορετικού μηχανολογικού σχεδιασμού να ανταγωνιστούν στην ίδια κατηγορία.
Έτσι, προκειμένου να διασφαλιστεί η αγωνιστική ισότητα, η FIA και η ACO βασίζονται στη φόρμουλα Balance of Performance που αναπτύχθηκε από κοινού από τα δύο μέρη. Το Hypercar BoP έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της νέας κατηγορίας, με γνώμονα τη γνώση και την εμπειρία που αποκτήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις είναι η χρήση μετρητών ροπής, που επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο των παραμέτρων του συστήματος μετάδοσης κίνησης στην πίστα. Αυτοί οι αισθητήρες, ανθεκτικοί στο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και τη θερμότητα, τοποθετούνται στους άξονες μετάδοσης κίνησης των αυτοκινήτων για τη μέτρηση και τον περιορισμό της ισχύος που εκχωρείται από το BoP. Αυτή η τεχνολογία που αναπτύχθηκε πρόσφατα είναι αποτελεσματική στον περιορισμό του κόστους ανάπτυξης.
Ελαστικά Hypercar
Αριθμός ελαστικών για ξηρό καιρό:
Ελεύθερα δοκιμαστικά 12, Hyperpole 4, 6ωρος αγώνας 18, 8ωρος αγώνας 26, 10ωρος αγώνας 32
Ελαστικά για υγρό καιρό:
Ο αριθμός των ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα δεν είναι περιορισμένος.
Kατάταξη
Το αυτοκίνητο που κατατάσσεται πρώτο είναι αυτό που κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση μέχρι την επίδειξη της καρό σημαίας (δεν λαμβάνεται υπόψη η θέση των αυτοκινήτων στην σειρά εκκίνησης).
Για να καταταχθεί, ένα αυτοκίνητο πρέπει:
Να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού στην πίστα όταν εμφανίζεται η καρό σημαία, εκτός από περίπτωση ανωτέρας βίας κατά την κρίση των αγωνοδικών.
Να έχει διανύσει τουλάχιστον το 70% της απόστασης που διένυσε το αυτοκίνητο που κατατάχθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης.
Ο επίσημος αριθμός των γύρων θα στρογγυλοποιηθεί προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.
Προκριματικά και Pole Position
Για το 2024, προβλέπεται μια βελτιωμένη μορφή προκριματικών για τις κατηγορίες Hypercar και LMGT3 και κάθε μια από αυτές θα έχει στη διάθεσή της δύο περιόδους. Και οι δύο κατηγορίες θα έχουν προκριματικά 12 λεπτών ακολουθούμενο από Hyperpole διάρκειας 10 λεπτών για τους 10 κορυφαίους προκριματικούς που θα καθορίσουν τους νικητές της Pole Position.
Σύστημα βαθμολογίας
Διαφορετικοί βαθμοί απονέμονται ανάλογα με την διάρκεια ενός αγώνα, οι οποίοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (6ωροι αγώνες/8άωροι & 10άωροι αγώνες/24 Hours of Le Mans)
1η θέση: 25/38/50,
2η: 18/27/36,
3η: 15/23/30,
4η: 12/18/24,
5η: 10/15/20,
6η: 8/12/16,
7η: 6/9/12,
8η: 4/6/8,
9η: 2/3/4,
10η: 1/2/2
Ένας επιπλέον βαθμός θα απονέμεται, σε κάθε αγώνα, στην ομάδα που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά (Pole Position) σε κάθε κατηγορία, καθώς και σε όλους τους οδηγούς που αποτελούν το πλήρωμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.
Πηγή:Νίκος Τσάδαρης-newsbeast.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Άλμπερτ Αϊνστάιν

- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3755
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Re: WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) 2024
24h Le Mans – Άντεξε στην πίεση η Ferrari και πήρε ξανά τη νίκη!

Η Ferrari ξεπέρασε τα εμπόδια των Toyota και Porsche για να πάρει τη δεύτερη σερί νίκη της στον ιστορικό αγώνα των 24h του Le Mans, παρά το γεγονός πως και τα δύο εργοστασιακά της αγωνιστικά τα βρήκαν σκούρα προς το τέλος.
Οι Nickas Nielsen, Antonio Fuoco και Miguel Molina πήραν πρώτοι την καρό σημαία με την 499P #50, ξεπερνώντας την #7 Toyota GR010 Hybrid των Nyck de Vries, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez. Στο βάθρο, μάλιστα, ανέβηκε ακόμα μια 499P, η #51 των Alessando Per Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi.
Στην προτελευταία ώρα του αγώνα αντοχής, τα πράγματα έγιναν σκούρα για το #50, καθώς η δεξιά πόρτα της 499P άρχισε να κλυδωνίζεται από ταλαντώσεις, κάτι που οδήγησε στο να δοθεί η μαύρη/πορτοκαλί σημαία από το Race Control. Έτσι, αν και είχε κάνει μόλις 6 γύρους στο stint του, ο Nielsen μπήκε ξανά στα pits για επιδιόρθωση. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα από την #7 Toyota.
Στη συνέχεια, η νίκη του Nielsen έγινε ευκολότερη όταν ο Lopez είχε τετακέ στη Dunlop, σταματώντας για λίγο στην πίστα. Το συγκεκριμένο λάθος ήταν και ο επικήδειος στην προσπάθεια της Toyota να κερδίσει φέτος στο Le Mans.
Ήδη από την αρχή του 92ου 24h Le Mans, η Ferrari είχε δείξει δυνατή, με όλες τις 499P, συμπεριλαμβανόμενης της πελατειακής AF-Corse, να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας.
Οι #50 και #83 επέλεξαν να μην αλλάξουν ελαστικά όταν άρχισε να βρέχει το απόγευμα του Σαββάτου, κάτι που τους έδωσε τεράστιο προβάδισμα από τα υπόλοιπα πληρώματα, ιδιαίτερα όταν μετά το τέλος της βροχής η πίστα στέγνωσε και κλήθηκαν να αλλάξουν εκ νέου από βρόχινα σε slick.
Οι διαφορές εξαφανίστηκαν για πρώτη φορά τη νύχτα, όταν η #15 BMW του Dries Vanthoor είχε τρακάρισμα στο τέλος της Mulsanne, μετά από επαφή με την #83 που τότε οδηγούσε ο Robert Kubica.
Χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες από τους ανθρώπους της πίστας για να διορθωθούν οι ζημιές και να αντικατασταθούν οι μπαριέρες, με τη δράση να ξεκινά λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Τις πρώτες πρωινές ώρες, ακόμα ένα αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, καθώς η πυκνή ομίχλη έκανε επισφαλή την οδήγηση στην πίστα. Μέχρι εκείνο το σημείο, από την πρώτη θέση είχαν περάσει Ferrari, Toyota και Porsche.
Ο αγώνας μπήκε ξανά υπό καθεστώς πράσινης σημαίας το ξημέρωμα. Οι κατατάξεις άλλαζαν συνεχώς καθώς οι ομάδες είχαν διαφορετικά stint μεταξύ τους. Η #50 κέρδισε πολύ χρόνο στην 18η ώρα του αγώνα, λίγο πριν την τελευταία βροχόπτωση, καθώς ο Fuoco προσπέρασε την #83 και τη #5 Porsche του Frederic Makowiecki, ανεβαίνοντας 2ος.
Ο Pier Guidi κατάφερε να παραμείνει στην τελευταία θέση του βάθρου με τη #51, παρά το γεγονός πως τέθηκαν υπό έντονη πίεση από την #6 Porsche του Laurens Vanthoor.

Ο Pier Guidi, μάλιστα έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για επαφή με την #8 Toyota του Brendon Hartley την προτελευταία ώρα, ένα συμβάν που έφερε τον Hartley να κοιτά ανάποδα την πίστα στη στροφή της Mulsanne.
Το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στις 24h του Le Mans, η #6 Porsche, συμβιβάστηκε με την 4η θέση, με τους Vanthoor/Estre/Lotterer να τερματίζουν μόλις 1,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Pier Guidi.
Η #6 Porsche ήταν στην πρώτη θέση μέχρι τη 18η ώρα, εκμεταλλευόμενη ένα pit stop υπό καθεστώς slow zone. Ωστόσο, όταν κλήθηκε να γίνει το επόμενο pit stop του #6, η διαδικασία βρισκόταν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που στοίχισε αρκετό χρόνο στο #6, ρίχνοντάς το αρκετά στην κατάταξη, όπου και τερμάτισε 4η.
Στην 5η θέση κατέληξε τελικά η #8 Toyota, μετά την επαφή με τον Pier Guidi, καταφέρνοντας να τερματίσει μπροστά από την Porsche των Matt Campbell, Michael Christensen και Frederic Makowiecki.
Ένας απρόσμενος διεκδικητής για τη νίκη ήταν και η Cadillac στον φετινό αγώνα. Το μεσημέρι της Κυριακής, κάνοντας σε πολύ σωστό timing το pistop της η #2 των Alex Lynn, Earl Bamber και Alex Palou βρέθηκε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, είχε εντελώς άλλο συγχρονισμό στα pitstop της με τους άμεσους αντιπάλους της.
Το όποιο όφελος μπορούσε να κερδίσει από την εναλλακτική της στρατηγική, η εργοστασιακή Chip Ganassi το έχασε όταν έπεσε βροχή τις τελευταίες τρεις ώρες, κάτι που ανάγκασε όλα τα πληρώματα να μπουν για βρόχινα. Έτσι, ο δύο φορές πρωταθλητής των IndyCar, Palou, τερμάτισε στην 7η θέση, μπροστά από τις δύο πελατειακές Jota Porsche.
Η #12 Jota, η οποία φτιάχτηκε εκ νέου γύρω από νέο σασί σε χρόνο ρεκόρ μετά το τρακάρισμα στο FP2 της Τετάρτης, τερμάτισε 8η, μπροστά από το #38.
Τέλος, η Peugeot αντιμετώπισε σε ακόμα έναν αγώνα προβλήματα με την 9X8 2024, με το αγωνιστικό να δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί σε ρυθμό σε κάθε συνθήκη.
Οι Stoffel Vandoorne, Paul di Resta και Loic Duval, τερμάτισαν 11οι, μπροστά από το άλλο εργοστασιακό Peugeot, τρεις γύρους πίσω από τη νικήτρια Ferrari, ενώ αποκόμισαν και ποινή διέλευσης από τα pit για προσπέρασμα υπό καθεστώς slow zone.
Πηγή:Γιώργος Φραντζής-f1fan.gr
WEC 24 Ώρες Le Mans Αποτελέσματα αγώνα

WEC Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών

WEC Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών και Ομάδων

Race Highlights I 2024 24 Hours of Le Mans I FIA WEC

Η Ferrari ξεπέρασε τα εμπόδια των Toyota και Porsche για να πάρει τη δεύτερη σερί νίκη της στον ιστορικό αγώνα των 24h του Le Mans, παρά το γεγονός πως και τα δύο εργοστασιακά της αγωνιστικά τα βρήκαν σκούρα προς το τέλος.
Οι Nickas Nielsen, Antonio Fuoco και Miguel Molina πήραν πρώτοι την καρό σημαία με την 499P #50, ξεπερνώντας την #7 Toyota GR010 Hybrid των Nyck de Vries, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez. Στο βάθρο, μάλιστα, ανέβηκε ακόμα μια 499P, η #51 των Alessando Per Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi.
Στην προτελευταία ώρα του αγώνα αντοχής, τα πράγματα έγιναν σκούρα για το #50, καθώς η δεξιά πόρτα της 499P άρχισε να κλυδωνίζεται από ταλαντώσεις, κάτι που οδήγησε στο να δοθεί η μαύρη/πορτοκαλί σημαία από το Race Control. Έτσι, αν και είχε κάνει μόλις 6 γύρους στο stint του, ο Nielsen μπήκε ξανά στα pits για επιδιόρθωση. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα από την #7 Toyota.
Στη συνέχεια, η νίκη του Nielsen έγινε ευκολότερη όταν ο Lopez είχε τετακέ στη Dunlop, σταματώντας για λίγο στην πίστα. Το συγκεκριμένο λάθος ήταν και ο επικήδειος στην προσπάθεια της Toyota να κερδίσει φέτος στο Le Mans.
Ήδη από την αρχή του 92ου 24h Le Mans, η Ferrari είχε δείξει δυνατή, με όλες τις 499P, συμπεριλαμβανόμενης της πελατειακής AF-Corse, να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας.
Οι #50 και #83 επέλεξαν να μην αλλάξουν ελαστικά όταν άρχισε να βρέχει το απόγευμα του Σαββάτου, κάτι που τους έδωσε τεράστιο προβάδισμα από τα υπόλοιπα πληρώματα, ιδιαίτερα όταν μετά το τέλος της βροχής η πίστα στέγνωσε και κλήθηκαν να αλλάξουν εκ νέου από βρόχινα σε slick.
Οι διαφορές εξαφανίστηκαν για πρώτη φορά τη νύχτα, όταν η #15 BMW του Dries Vanthoor είχε τρακάρισμα στο τέλος της Mulsanne, μετά από επαφή με την #83 που τότε οδηγούσε ο Robert Kubica.
Χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες από τους ανθρώπους της πίστας για να διορθωθούν οι ζημιές και να αντικατασταθούν οι μπαριέρες, με τη δράση να ξεκινά λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Τις πρώτες πρωινές ώρες, ακόμα ένα αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, καθώς η πυκνή ομίχλη έκανε επισφαλή την οδήγηση στην πίστα. Μέχρι εκείνο το σημείο, από την πρώτη θέση είχαν περάσει Ferrari, Toyota και Porsche.
Ο αγώνας μπήκε ξανά υπό καθεστώς πράσινης σημαίας το ξημέρωμα. Οι κατατάξεις άλλαζαν συνεχώς καθώς οι ομάδες είχαν διαφορετικά stint μεταξύ τους. Η #50 κέρδισε πολύ χρόνο στην 18η ώρα του αγώνα, λίγο πριν την τελευταία βροχόπτωση, καθώς ο Fuoco προσπέρασε την #83 και τη #5 Porsche του Frederic Makowiecki, ανεβαίνοντας 2ος.
Ο Pier Guidi κατάφερε να παραμείνει στην τελευταία θέση του βάθρου με τη #51, παρά το γεγονός πως τέθηκαν υπό έντονη πίεση από την #6 Porsche του Laurens Vanthoor.

Ο Pier Guidi, μάλιστα έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για επαφή με την #8 Toyota του Brendon Hartley την προτελευταία ώρα, ένα συμβάν που έφερε τον Hartley να κοιτά ανάποδα την πίστα στη στροφή της Mulsanne.
Το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στις 24h του Le Mans, η #6 Porsche, συμβιβάστηκε με την 4η θέση, με τους Vanthoor/Estre/Lotterer να τερματίζουν μόλις 1,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Pier Guidi.
Η #6 Porsche ήταν στην πρώτη θέση μέχρι τη 18η ώρα, εκμεταλλευόμενη ένα pit stop υπό καθεστώς slow zone. Ωστόσο, όταν κλήθηκε να γίνει το επόμενο pit stop του #6, η διαδικασία βρισκόταν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που στοίχισε αρκετό χρόνο στο #6, ρίχνοντάς το αρκετά στην κατάταξη, όπου και τερμάτισε 4η.
Στην 5η θέση κατέληξε τελικά η #8 Toyota, μετά την επαφή με τον Pier Guidi, καταφέρνοντας να τερματίσει μπροστά από την Porsche των Matt Campbell, Michael Christensen και Frederic Makowiecki.
Ένας απρόσμενος διεκδικητής για τη νίκη ήταν και η Cadillac στον φετινό αγώνα. Το μεσημέρι της Κυριακής, κάνοντας σε πολύ σωστό timing το pistop της η #2 των Alex Lynn, Earl Bamber και Alex Palou βρέθηκε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, είχε εντελώς άλλο συγχρονισμό στα pitstop της με τους άμεσους αντιπάλους της.
Το όποιο όφελος μπορούσε να κερδίσει από την εναλλακτική της στρατηγική, η εργοστασιακή Chip Ganassi το έχασε όταν έπεσε βροχή τις τελευταίες τρεις ώρες, κάτι που ανάγκασε όλα τα πληρώματα να μπουν για βρόχινα. Έτσι, ο δύο φορές πρωταθλητής των IndyCar, Palou, τερμάτισε στην 7η θέση, μπροστά από τις δύο πελατειακές Jota Porsche.
Η #12 Jota, η οποία φτιάχτηκε εκ νέου γύρω από νέο σασί σε χρόνο ρεκόρ μετά το τρακάρισμα στο FP2 της Τετάρτης, τερμάτισε 8η, μπροστά από το #38.
Τέλος, η Peugeot αντιμετώπισε σε ακόμα έναν αγώνα προβλήματα με την 9X8 2024, με το αγωνιστικό να δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί σε ρυθμό σε κάθε συνθήκη.
Οι Stoffel Vandoorne, Paul di Resta και Loic Duval, τερμάτισαν 11οι, μπροστά από το άλλο εργοστασιακό Peugeot, τρεις γύρους πίσω από τη νικήτρια Ferrari, ενώ αποκόμισαν και ποινή διέλευσης από τα pit για προσπέρασμα υπό καθεστώς slow zone.
Πηγή:Γιώργος Φραντζής-f1fan.gr
WEC 24 Ώρες Le Mans Αποτελέσματα αγώνα

WEC Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών

WEC Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών και Ομάδων

Race Highlights I 2024 24 Hours of Le Mans I FIA WEC
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Άλμπερτ Αϊνστάιν
