Ἡ τηλεόρασις τὰ κατάφερε μία χαρά. Μᾶς ἐκπαίδευσε, μᾶς προγραμμάτισε τὸν ἐγκέφαλον.
Μία ὁλόκληρη χώρα ἔχει μάθει νὰ λέγῃ «καλησπέρα» ἀπὸ τὸ μεσημέρι. Τὸ χειρότερον εἶναι ὅτι ἐπιμένουν· τὸ ἐπόμενον βῆμα θὰ εἶναι νὰ μοῦ ρίξουν καὶ κανένα σκαμπίλι.
Ἡ λέξις «καλησπέρα» στέκει μόνον ὅταν ἔχῃ ἀρχίσει νὰ σκοτεινιάζῃ ὁ οὐρανός. Ἂν θέλετε νὰ μάθετε τὸν λόγον, δεῖτε τὸ παρακάτω βίντεο.
https://rumble.com/v75ssxu-l057.html
Δεῖτε καὶ ἕνα σχετικὸ ἄρθρον ἀπὸ τὸν Νῖκον Σαραντάκον.
Αν δεν πέσει ο ήλιος, καλησπέρα δεν σας λέω!
https://sarantakos.wordpress.com/2012/07/16/kalispera/
Η ελληνική γλώσσα
-
rasPUTIN
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 5641
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
- MacPap
- Δημοσιεύσεις: 6973
- Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Re: Η ελληνική γλώσσα
Πριν χρόνια είχα γράψει το κείμενο που ακολουθεί για το συγκεκριμένο θέμα.
«H λέξη καλησπέρα (αγγλιστί goodevening) άσχετα αν χρησιμοποιείται ευρέως ως προσφώνηση κατά τις μεταμεσημβρινές ώρες κατά βάση χρησιμοποιείται λάθος!
Ολα ξεκινούν από το ότι δεν χρησιμοποιούμε την έκφραση "καλή πρωία", "καλό πρωινό" (αγγλιστί goodmorning)
Το Καλή-σπέρα λοιπόν προέρχεται από το επίθετο "καλή" και το ουσιαστικό "εσπέρα"!
Εσπέρα η [espéra] Ο25α : (λόγ.) το χρονικό διάστημα από τη δύση του ήλιου ώσπου να πέσει το σκοτάδι ή και ακόμη πιο αργά, το βράδυ: Από πρωίας μέχρις εσπέρας, από το πρωί ως το βράδυ.
Συνεπώς είναι ευχή για το βράδυ και όχι για το απομεσήμερο (αγγλιστί good afternoon).
Επι της ουσίας, το "καλή μέρα" και το "καλή νύχτα" έχει περισσότερο σχέση με το αν υπάρχει φως ή όχι.
Οταν επίκειται φως (πριν ξημερώσει) ή υπάρχει φως το καλημέρα είναι σωστό! Δηλαδή το αντίθετο για το καλή νύχτα! Ας μη ξεχνάμε πως η μέρα χωρίζεται σε Πρωί, Μεσημέρι, Βράδυ και Νυχτα (εξ' ού και τα φάρμακα μας τα δίνουν να τα παίρνουμε από ένα πρωί, μεσημέρι, βράδυ)!
Συνεπώς το ορθό είναι:
-Απο το πρωί πριν ξημερώσει δηλαδή να βγει φως "Καλημέρα"
-Απο το μεσημέρι και μέχρι να επίκειται το σκοτάδι "Καλό Απομεσήμερο"
-Απο την έλευση του σκότους και μετά μέχρι να επίκειται το φως δηλαδή να ξημερώσει "Καλησπέρα"
Ωστόσο υπάρχει και το απόγευμα που έχουμε ξεχάσει στις προσφωνήσεις μας. Οπως λέμε καλή μέρα το πρωί που χαράζει! Το απόγευμα προέρχεται από τις λέξεις ΑΠΟ και ΓΕΥΜΑ. Οι Έλληνες έχουμε την συνήθεια να τρώμε αργά για μεσημέρι (3-4-5) έτσι έχει επικρατήσει η έκφραση καλό απόγευμα για να περιγράψει την ώρα πριν την δύση του ηλίου και μετά τις 4-5 η ώρα!
Και για να γίνει κατανοητότερο το πόσο λάθος είναι το "καλησπέρα", φανταστείτε στις 1 μμ σε μια καλησπέρα σας, φεύγοντας να σας απαντήσουν "καληνύχτα...."»
macpap
«H λέξη καλησπέρα (αγγλιστί goodevening) άσχετα αν χρησιμοποιείται ευρέως ως προσφώνηση κατά τις μεταμεσημβρινές ώρες κατά βάση χρησιμοποιείται λάθος!
Ολα ξεκινούν από το ότι δεν χρησιμοποιούμε την έκφραση "καλή πρωία", "καλό πρωινό" (αγγλιστί goodmorning)
Το Καλή-σπέρα λοιπόν προέρχεται από το επίθετο "καλή" και το ουσιαστικό "εσπέρα"!
Εσπέρα η [espéra] Ο25α : (λόγ.) το χρονικό διάστημα από τη δύση του ήλιου ώσπου να πέσει το σκοτάδι ή και ακόμη πιο αργά, το βράδυ: Από πρωίας μέχρις εσπέρας, από το πρωί ως το βράδυ.
Συνεπώς είναι ευχή για το βράδυ και όχι για το απομεσήμερο (αγγλιστί good afternoon).
Επι της ουσίας, το "καλή μέρα" και το "καλή νύχτα" έχει περισσότερο σχέση με το αν υπάρχει φως ή όχι.
Οταν επίκειται φως (πριν ξημερώσει) ή υπάρχει φως το καλημέρα είναι σωστό! Δηλαδή το αντίθετο για το καλή νύχτα! Ας μη ξεχνάμε πως η μέρα χωρίζεται σε Πρωί, Μεσημέρι, Βράδυ και Νυχτα (εξ' ού και τα φάρμακα μας τα δίνουν να τα παίρνουμε από ένα πρωί, μεσημέρι, βράδυ)!
Συνεπώς το ορθό είναι:
-Απο το πρωί πριν ξημερώσει δηλαδή να βγει φως "Καλημέρα"
-Απο το μεσημέρι και μέχρι να επίκειται το σκοτάδι "Καλό Απομεσήμερο"
-Απο την έλευση του σκότους και μετά μέχρι να επίκειται το φως δηλαδή να ξημερώσει "Καλησπέρα"
Ωστόσο υπάρχει και το απόγευμα που έχουμε ξεχάσει στις προσφωνήσεις μας. Οπως λέμε καλή μέρα το πρωί που χαράζει! Το απόγευμα προέρχεται από τις λέξεις ΑΠΟ και ΓΕΥΜΑ. Οι Έλληνες έχουμε την συνήθεια να τρώμε αργά για μεσημέρι (3-4-5) έτσι έχει επικρατήσει η έκφραση καλό απόγευμα για να περιγράψει την ώρα πριν την δύση του ηλίου και μετά τις 4-5 η ώρα!
Και για να γίνει κατανοητότερο το πόσο λάθος είναι το "καλησπέρα", φανταστείτε στις 1 μμ σε μια καλησπέρα σας, φεύγοντας να σας απαντήσουν "καληνύχτα...."»
macpap
-
rasPUTIN
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 5641
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Η ελληνική γλώσσα
Μὴν πιάσω κανέναν νὰ κρίνῃ ἐξ ἰδίων τὰ ἀλλότρια... Ἀλλότριον φίδι ἔφαγε αὐτόν.
https://rumble.com/v7bj6io-l104.html
https://rumble.com/v7bj6io-l104.html
Παραμένω καθαρόαιμος (mRNA Free)