UltiMo_ έγραψε:Ο ήχος δεν είναι κάτι που έχει κάνει ο κατασκευαστής με σκοπό να ακούς εσύ τον ήχο. Είναι το ρελεδάκι (αυτόματος ας πούμε διακόπτης) που ανοιγοκλείνει, αναβοσβήνοντας αντίστοιχα την λάμπα.
Αν το ρελεδάκι είναι στο ταμπλό, θα το ακούς απο εκεί. Αν είναι στην ασφαλειοθήκη, κοντά στα πόδια σου, τότε θα το ακούς απο εκεί.
Αν καεί μια λάμπα, τότε αλλάζει η κατανάλωση του κυκλώματος. μειώνεται η αντίσταση, αυξάνεται το ρεύμα, γιαυτό και αλλάζει η συχνότητα του ήχου. Ανοιγοκλείνει πιο γρήγορα το ρελέ, άρα και το φλας, άρα και το λαμπάκι στο dashboard (instrument panel ή γαλλιστί tableau).
Θέλω να καταλήξω στο οτι και ο ήχος, και η αλλαγή στη συχνότητα του ήχου, είναι παρενέργειες. Χρήσιμες μεν, αλλα δεν τις έχει κάνει ο κατασκευαστής για να μας προειδοποιήσει.
Ἀν τὸ ἀναβόσβημα ἐλέγχεται ἀπὸ τρανζίστορ ἀντὶ ῥελὲ τότε τὶκ-τὰκ καὶ λοιποὶ ῥυθμικοὶ ἤχοι δὲν ὑπάρχουν.
erling έγραψε:ultimo_ σε μερικά μοντέλα κάνει και κανονικό ήχο από ηχείο.
Σύγχρονο σύστημα μὲ τρανζίστορ;