Ιμάντας χρονισμού
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 4926
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Ιμάντας χρονισμού
Καταρχῆν νὰ ποῦμε δυὸ λόγια γιὰ τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ (γιὰ ὅσους δὲν φημίζονται γιὰ τὶς τεχνικὲς γνώσεις τους).
Δεἶτε τὴν παρακάτω εἰκόνα.
Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια. Πάνω ἀπὸ τὰ πιστόνια βλέπουμε τὶς βαλβίδες. Οἱ δύο ἄξονες πάνω ἀπὸ τὶς βαλβίδες ὀνομάζονται ἐκκεντροφόροι. Φέρουν ἔκκεντρα τὰ ὁποία ἀνοιγοκλείνουν τὶς βαλβίδες.
Στὸν πρῶτο χρόνο τῆς καύσεως (εἰσαγωγὴ) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβιδες εἰσαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.
Στὸν δεύτερο χρόνο τῆς καύσεως (συμπίεση) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.
Στὸν τρίτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐκτόνωση) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.
Στὸν τέταρτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐξαγωγὴ) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες ἐξαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.
Ἀντιλαμβάνεστε ὄτι οἱ δύο ἄξονες πρέπει νὰ εἶναι συγχρονισμένοι. Αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μὲσω τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ (timing belt). Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Κάποιοι δηλώνουν ὑπερτυχεροὶ (κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο κ*λ*φαρδοι), ὁ κινητήρας παρέμεινε ἄθιχτος παρὰ τὸ κόψιμο τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ.
Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
ΥΓ: μακάριοι οἱ ἔχοντες δίχρονο κινητήρα. Δὲν ἔχουν τέτοιο φόβο.
Δεἶτε τὴν παρακάτω εἰκόνα.
Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια. Πάνω ἀπὸ τὰ πιστόνια βλέπουμε τὶς βαλβίδες. Οἱ δύο ἄξονες πάνω ἀπὸ τὶς βαλβίδες ὀνομάζονται ἐκκεντροφόροι. Φέρουν ἔκκεντρα τὰ ὁποία ἀνοιγοκλείνουν τὶς βαλβίδες.
Στὸν πρῶτο χρόνο τῆς καύσεως (εἰσαγωγὴ) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβιδες εἰσαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.
Στὸν δεύτερο χρόνο τῆς καύσεως (συμπίεση) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.
Στὸν τρίτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐκτόνωση) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.
Στὸν τέταρτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐξαγωγὴ) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες ἐξαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.
Ἀντιλαμβάνεστε ὄτι οἱ δύο ἄξονες πρέπει νὰ εἶναι συγχρονισμένοι. Αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μὲσω τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ (timing belt). Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Κάποιοι δηλώνουν ὑπερτυχεροὶ (κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο κ*λ*φαρδοι), ὁ κινητήρας παρέμεινε ἄθιχτος παρὰ τὸ κόψιμο τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ.
Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
ΥΓ: μακάριοι οἱ ἔχοντες δίχρονο κινητήρα. Δὲν ἔχουν τέτοιο φόβο.
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/
-
- Δημοσιεύσεις: 4673
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
- Τοποθεσία: Βόλος
Re: Ιμάντας χρονισμού
THANX!! μαρέσουν κάτι τέτοια animation. Συγνώμη, κινούμενo σκίτσο.
Λάθος. Τα πιστόνια κινούν το στροφαλοφόρο, όχι ο στροφαλοφόρος τα πιστόνια. Τα πιστόνια παίρνουν κίνηση λόγω της εσωτερικής καύσης (κινητήρας εσωτερικής καύσης), και ο στροφαλοφόρος, όπως πολύ έξυπνα λέγετε, μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση (πάνω-κάτω του πιστονιού) σε περιστροφική (γύρω-γύρω ο άξονας).Haridimos έγραψε:Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια.
Πιθανότερο? Εγώ θα έλεγα το μόνο σενάριο. Πολύ θα ήθελα να γνωρίσω κάποιον που του κόπηκε ο ιμάντας και δεν έπαθε τίποτα ο κινητήρας.Haridimos έγραψε:Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Δεν θα κοπεί. Γιατι πρέπει εκτός απο γκαντέμης, να είσαι και *** (δεν μπορώ να βρώ τη λέξη) και να μην πατας στο συνεργείο ποτέ σου ούτε για λάδια. Υπάρχουν και τέτοιοι.. Δε θα κοπεί γιατί η προληπτική αλλαγή τους γίνεται πολύ πριν φτάσει στο μισό της ζωής του. Αλλα βέβαια υπάρχει και ο παράγοντας γκαντεμιά. ποιοτικός έλεγχος, αστοχία υλικού, που ανεβάζουν το ρίσκο.Haridimos έγραψε:Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας...
Δεν είναι επισκευή, αλλα στην ουσία μερική ανακατασκευή. Άρα όχι, ΔΕΝ είναι συμφέρουσα. Ενώ η προληπτική αλλαγή του ιμάντα, ο οποίας αναλογικά, είναι πάμφθηνος, είναι η μόνη λογική και συμφέρουσα κίνηση.Haridimos έγραψε:...εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
Αυτοί έχουν άλλους όμωςHaridimos έγραψε:ΥΓ: μακάριοι οἱ ἔχοντες δίχρονο κινητήρα. Δὲν ἔχουν τέτοιο φόβο.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 4926
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Ιμάντας χρονισμού
Ἔχω βρεῖ καὶ ἄλλα.UltiMo_ έγραψε:THANX!! μαρέσουν κάτι τέτοια animation. Συγνώμη, κινούμενo σκίτσο.
Μεγάλο λάθος ἀλλὰ συγχωρήστε με. ἬΤαν δύσκολη ἡ ὤρα, ξενυχτισμένος στὴν δουλειά, περίμενα τὸν μηχανικὸ ἀπὸ Ἀγγλία νὰ κάνει κάποιες τελευταῖες δοκιμὲς πρὶν τὸν πάω στὸ ξενοδοχεῖο.UltiMo_ έγραψε:Λάθος. Τα πιστόνια κινούν το στροφαλοφόρο, όχι ο στροφαλοφόρος τα πιστόνια. Τα πιστόνια παίρνουν κίνηση λόγω της εσωτερικής καύσης (κινητήρας εσωτερικής καύσης), και ο στροφαλοφόρος, όπως πολύ έξυπνα λέγετε, μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση (πάνω-κάτω του πιστονιού) σε περιστροφική (γύρω-γύρω ο άξονας).Haridimos έγραψε:Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια.
Ναὶ ἤταν χοντρὸ λάθος. Τὰ πιστόνια δίνουν κίνηση στὸν στροφαλοφόρο ἄξονα.
Γιὰ μιὰ φορὰ νὰ τὸ πιστέψω. Ἀλλὰ ἔχω ἀκούει 2-3, μᾶλλον εἶναι φιδέμπορες.UltiMo_ έγραψε:Πιθανότερο? Εγώ θα έλεγα το μόνο σενάριο. Πολύ θα ήθελα να γνωρίσω κάποιον που του κόπηκε ο ιμάντας και δεν έπαθε τίποτα ο κινητήρας.Haridimos έγραψε:Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Γι'αὐτὸ δὲν τσιγκουνευόμαστε τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ. Ἀν θεωροῦμε ὐπερβολικὰ κάποια σέρβις στὸ συνεργεῖο ἀς τὰ κάνουμε μόνοι μας, ἀς ἀφήσουμε κάτι γιὰ ἀργότερα ἀλλὰ ΠΟΤΕ τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ.UltiMo_ έγραψε:Δεν θα κοπεί. Γιατι πρέπει εκτός απο γκαντέμης, να είσαι και *** (δεν μπορώ να βρώ τη λέξη) και να μην πατας στο συνεργείο ποτέ σου ούτε για λάδια. Υπάρχουν και τέτοιοι.. Δε θα κοπεί γιατί η προληπτική αλλαγή τους γίνεται πολύ πριν φτάσει στο μισό της ζωής του. Αλλα βέβαια υπάρχει και ο παράγοντας γκαντεμιά. ποιοτικός έλεγχος, αστοχία υλικού, που ανεβάζουν το ρίσκο.Haridimos έγραψε:Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας...
Νὰ τὸ συζητήσουμε λίγο;UltiMo_ έγραψε:Δεν είναι επισκευή, αλλα στην ουσία μερική ανακατασκευή. Άρα όχι, ΔΕΝ είναι συμφέρουσα. Ενώ η προληπτική αλλαγή του ιμάντα, ο οποίας αναλογικά, είναι πάμφθηνος, είναι η μόνη λογική και συμφέρουσα κίνηση.Haridimos έγραψε:...εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
Καταρχῆν θὰ βροῦν οἰ βαλβίδες στὰ πιστόνια. Πιθανὸν νὰ στρβώσουν ἢ νὰ σπάσουν οἱ βαλβίδες. Ἀν ἀποσυνδεθεῖ τὸ πιστόνι ἀπὸ την μπιέλα τότε αὐτὴ μπορεῖ νὰ τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ κινητήρα.
Τὸ καπάκι κινητήρα θὰ ἀντέξει ἢ θὰ τὸ τρυπήσει καμιὰ βαλβίδα;
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/
-
- Δημοσιεύσεις: 4673
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
- Τοποθεσία: Βόλος
Re: Ιμάντας χρονισμού
Καταρχάς θα συμβούν πολλά πράγματα μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, και με τεράστιες δυνάμεις. Οι βαλβίδες θα χτυπάν ανελέητα με τα πιστόνια, πιθανό να στραβώσουν οι βαλβίδες, πιθανόν να τρυπήσουν τα πιστόνια. Αν δεχτούν δυνάμεις τα πιστόνια, πιθανόν να ραγίσουν στον πίρο που δένει με την μπιέλα. Αν δεν σπάσει ο πίρος τότε η δύναμη θα μεταφερθεί σε όλη τη μπιέλα και πιθανόν να στραβώσει. Αν στραβώσει η μπιέλα το πιστόνι θα "φάει" τον κύλινδρο. Αν δε στραβώσει η μπιέλα, η δύναμη θα πάει στα καβαλέτα που δένουν μπιέλα με στροφαλοφόρο και απο εκεί στα κουζινέτα.Haridimos έγραψε:]Νὰ τὸ συζητήσουμε λίγο;
Καταρχῆν θὰ βροῦν οἰ βαλβίδες στὰ πιστόνια. Πιθανὸν νὰ στρβώσουν ἢ νὰ σπάσουν οἱ βαλβίδες. Ἀν ἀποσυνδεθεῖ τὸ πιστόνι ἀπὸ την μπιέλα τότε αὐτὴ μπορεῖ νὰ τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ κινητήρα.
Τὸ καπάκι κινητήρα θὰ ἀντέξει ἢ θὰ τὸ τρυπήσει καμιὰ βαλβίδα;
Αν πάλι γυρίζοντας πίσω δε στραβώσουν οι βαλβίδες (απίθανο) τότε η δύναμη θα πάει στα έκκεντρα, στον εκκεντροφόρο, στα γρανάζια χρονισμού, να σπάσουν δόντια απο γρανάζια κτλ κτλ κτλ κτλ.
Το καπάκι επίσης μπορεί να στραβώσει στις υποδοχές των βαλβίδων.
Υποθετικά πολλά άσχημα μπορούν να συμβουν. 16 πεταμένες βαλβίδες στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι και λίγο βάσανο.
Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει. Είναι ένας μασίφ κύβος ο οποίος έχει 4 διαμπερείς τρύπες σχηματίζοντας 4 κυλίνδρους, στους οποίους κινούνται τα πιστόνια. Οι κύλινδροι αυτοί όμως αν γρατσουνιστούνε απο το πιστόνι (κακή λίπανση, κακό στρώσιμο, ζόρισμα με κρύο μοτέρ, χαλασμένα δαχτυλίδια και χίλια δύο άλλα) είναι επισκευή που δεν φτιάχνετε. Το μοτέρ θα τσιμπάει λαδάκι μέσα απο αυτήν τη γρατσουνιά για πάντα.
Οι κύλινδροι αυτοί όμως απο φυσικού τους ΠΡΕΠΕΙ να έχουν γρατσουνιές για να κουμπώνουν ακριβώς με το μέγεθος και το σχήμα του πιστονιού. ακόμα και τις κατα χιλιοστό του χιλιοστού διαφορές που έχει στο μέγεθός του. Τις γρατσουνιές αυτές τις πετυχαίνουμε με το "στρώσιμο"
Άσχετο το τελευταίο...
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1264
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36
Re: Ιμάντας χρονισμού
Λοιπόν, ας τα πάρουμε απ’ την αρχή. Σίγουρα η παλινδρομική κίνηση μετατρέπεται σε περιστροφική, αλλά όταν το πιστόνι ανεβαίνει, δεν ανεβαίνει μόνο του. Το σπρώχνει ο στροφαλοφόρος άξονας με την βοήθεια βέβαια της δύναμης που έχει αποθηκευτεί στο βολάν. Οπότε δεν είναι μεγάλο λάθος.
Ο παλιός μου εργοδότης το είχε πάθει και μάλιστα με πολλά χιλιόμετρα. Δεν έπαθε τίποτα το civic. Σαββατογεννημένος βλέπετε.
Όσο για την επισκευή, θα έλεγα ότι αν η ζημιά έχει μείνει μόνο στις βαλβίδες, (το συνηθέστερο) τότε ναι, συμφέρει να επισκευαστεί.
Ακόμα και ο διωστήρας (μπιέλα) να στραβώσει, πάλι συμφέρει να επισκευαστεί. Γιατί αλλιώς τι θα κάνεις; Θα αλλάξεις κινητήρα. Και τι θα βάλεις; Μεταχειρισμένο; Και θα είναι καλός; Ή κάποιος επισκευασμένος από ζημιά στον ιμάντα χρονισμού;
Φίλε Haridime, τα πιστόνια δεν «αποσυνδέονται» από τον διωστήρα (μπιέλα) έτσι απλά. Σχεδόν ποτέ τολμώ να πω. Έχω δει να έχουν σπάσει οι βίδες από τα καβαλέτα από τους κραδασμούς, γιατί η μηχανή δούλεψε πολλές ώρες χωρίς λάδια, με αποτέλεσμα να φαγωθούν τα μέταλλα. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον ιμάντα χρονισμού.
Αλήθεια, ποια εταιρεία βγάζει ακόμα δίχρονους κινητήρες;
Ο παλιός μου εργοδότης το είχε πάθει και μάλιστα με πολλά χιλιόμετρα. Δεν έπαθε τίποτα το civic. Σαββατογεννημένος βλέπετε.
Όσο για την επισκευή, θα έλεγα ότι αν η ζημιά έχει μείνει μόνο στις βαλβίδες, (το συνηθέστερο) τότε ναι, συμφέρει να επισκευαστεί.
Ακόμα και ο διωστήρας (μπιέλα) να στραβώσει, πάλι συμφέρει να επισκευαστεί. Γιατί αλλιώς τι θα κάνεις; Θα αλλάξεις κινητήρα. Και τι θα βάλεις; Μεταχειρισμένο; Και θα είναι καλός; Ή κάποιος επισκευασμένος από ζημιά στον ιμάντα χρονισμού;
Φίλε Haridime, τα πιστόνια δεν «αποσυνδέονται» από τον διωστήρα (μπιέλα) έτσι απλά. Σχεδόν ποτέ τολμώ να πω. Έχω δει να έχουν σπάσει οι βίδες από τα καβαλέτα από τους κραδασμούς, γιατί η μηχανή δούλεψε πολλές ώρες χωρίς λάδια, με αποτέλεσμα να φαγωθούν τα μέταλλα. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον ιμάντα χρονισμού.
Αλήθεια, ποια εταιρεία βγάζει ακόμα δίχρονους κινητήρες;
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Οδυσσέας Ελύτης
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 4926
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Ιμάντας χρονισμού
Κόψιμο ἰμάντα;athanatos έγραψε:Ο παλιός μου εργοδότης το είχε πάθει και μάλιστα με πολλά χιλιόμετρα. Δεν έπαθε τίποτα το civic. Σαββατογεννημένος βλέπετε.
Εἶναι καὶ σχετικὰ ἀπλὴ ἐπισκευή. Νὰ ὑποθέσω ὄτι ὀ κινητήρας παραμένει στὸ ὄχημα (στὸ ΙΧΕ).athanatos έγραψε:Όσο για την επισκευή, θα έλεγα ότι αν η ζημιά έχει μείνει μόνο στις βαλβίδες, (το συνηθέστερο) τότε ναι, συμφέρει να επισκευαστεί.
Προφανῶς μπαίνει καινούργια μπιέλα, δὲν ἰσιώνεται ἡ παλιά.athanatos έγραψε:Ακόμα και ο διωστήρας (μπιέλα) να στραβώσει, πάλι συμφέρει να επισκευαστεί.
athanatos έγραψε:Φίλε Haridime, τα πιστόνια δεν «αποσυνδέονται» από τον διωστήρα (μπιέλα) έτσι απλά. Σχεδόν ποτέ τολμώ να πω.
Ἀπ'ὄτι βλέπω μπιέλα-πιστόνι συνδέονται μὲ πύρο. Φαίνεται ὄτι ὁ πύρος εἶναι ἀνθεκτικότερος τῶν βαλβίδων.
Καβαλέτα ... ... what?athanatos έγραψε:Έχω δει να έχουν σπάσει οι βίδες από τα καβαλέτα από τους κραδασμούς, γιατί η μηχανή δούλεψε πολλές ώρες χωρίς λάδια, με αποτέλεσμα να φαγωθούν τα μέταλλα. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον ιμάντα χρονισμού.
Γιὰ αὐτοκίνητα δὲν ξέρω, τὰ DT ἔχουν δίχρονο.athanatos έγραψε:Αλήθεια, ποια εταιρεία βγάζει ακόμα δίχρονους κινητήρες;
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1264
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36
Re: Ιμάντας χρονισμού
Ακριβώς.Haridimos έγραψε:...Κόψιμο ἰμάντα;
Ακριβώς.Haridimos έγραψε:...Νὰ ὑποθέσω ὄτι ὀ κινητήρας παραμένει στὸ ὄχημα (στὸ ΙΧΕ).
Μαθαίνεις.Haridimos έγραψε:Προφανῶς μπαίνει καινούργια μπιέλα, δὲν ἰσιώνεται ἡ παλιά.
Στην πρώτη φωτό, ο τύπος κρατάει το κάτω μέρος της μπιέλας. Εκεί στο στρογγυλό, πρέπει να μπει ο στρόφαλος. Αυτό λοιπόν που κρατάει ο κύριος, είναι το καβαλέτο, το οποίο ενώνεται με την μπιέλα με μεγάλη ακρίβεια. Εσωτερικά είναι τα κουζινέτα που και αυτά είναι μισά.Haridimos έγραψε:Καβαλέτα ... ... what?
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Οδυσσέας Ελύτης
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 4926
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Ιμάντας χρονισμού
Ἀλλιῶς τὰ ἔχω ἀκούσει. Ἔχει τύχει μπιέλα νά τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ πετρελαιοκινητήρα (οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀνθεκτικότεροι τῶν βενζινοκινητήρων).UltiMo_ έγραψε:Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει.
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1264
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36
Re: Ιμάντας χρονισμού
Και βέβαια τρυπάει. Και παίρνει και ότι βρει στο δρόμο του. Μου έχουν φέρει στη δουλειά αντλία πετρελαίου να επισκευάσω, σπασμένη από πιστόνι – μπιέλα που άνοιξε παραθυράκι στον κορμό της μηχανής. Θα ψάξω για φωτογραφία.Haridimos έγραψε:Ἀλλιῶς τὰ ἔχω ἀκούσει. Ἔχει τύχει μπιέλα νά τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ πετρελαιοκινητήρα (οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀνθεκτικότεροι τῶν βενζινοκινητήρων).UltiMo_ έγραψε:Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Οδυσσέας Ελύτης
-
- Δημοσιεύσεις: 4673
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
- Τοποθεσία: Βόλος
Re: Ιμάντας χρονισμού
μήπως εννοείτε το κάρτερ ρε παιδιά? το μπλοκ πως να τρυπήσει?
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕